054-9707140

המערכת החיסונית

הצטננות כאבים כאבי ראש גבעונת מעבר...

זה לא שבאמת יש עונה כזו,

זה סתם שם כולל שהמצאנו לתקופות בהם אנחנו חולים, מצוננים, אלרגיים או כל צורה מוזרה אחרת בה הגוף שלנו מגיב לחילופי העונות.

 

חלקנו אוהבים את תקופות המעבר, כי בינינו, מזג האוויר בהן הכי נעים. לא קר, לא חם- כיף.

אבל החלק השני והגדול יותר, זה שהמערכת החיסונית שלו חלשה יותר- מעדיף לעבור מקיץ לחורף בבת אחת ולדלג על השפעות השפעת ושאר החיידקים החביבים של המעבר הזה.

מה זה בעצם אומר מערכת חיסונית?

מה הופך אותה לחזקה או חלשה יותר?

המערכת החיסונית היא בעצם האיברים של האדם שמגינים עליו מפני פלישה של וירוסים, חיידקים, טפילים ושאר מרעין בישין. במערכת חיסונית חזקה- כל המרכיבים עובדים יחד, בסנכרון מלא- נגד התוקפים.

המערכת מטבעה חזקה, אבל אנחנו, בחיי היומיום –חווים ועושים דברים שגורמים לה להיחלש.

אלו יכולות להיות סיבה של אכילה לא נכונה ואי שמירה על כושר ואלו יכולות להיות גם סיבות הקשורות ולחצים ומתחים נפשיים...

איך מזהים מערכת חיסונית חלשה?

הרבה מחלות כרוניות, הצטננויות מכל משב אויר קל (של המזגן בעיקר), פצעים שנרפאים באיטיות, זיהומים שמחמירים במקום להיעלם

יש דרכים פשוטות מאוד להחזיר את המערכת החיסונית לעבודה תקינה:

1.      לאכול נכון:
להקפיד על צריכת מזונות שעשירם בחומרים הבאים:
ויטמין C – נמצא בפלפלים אדומים, תפוזים, תפוח ירוק, לימונים.
ויטמין A - גזר, שום ובצל שמכילים חומרים המשמשים כאנטיביוטיקה טבעית ועוזרים למערכת החיסונית למגר אויבים שונים ומשונים.

ברוקולי – מכיל המון נוגדי חמצון שנלחמים בכל הרדיקלים שמנסים להחליש את המערכת החיסונית שלנו.

צימוקים וקינואה: מכילים המון ברזל שחיוני מאוד למערכת.

יוגורט עשיר בחידקים טובים.

אומגה 3.

לנסות להימנע מסוכרים, שומנים רוויים ואלכוהול.
 

2.      לשמור על איזון בין מים ומזון, בין מנוחה ועבודה.

3.      והכי חשוב - לדאוג לזרימה תקינה של הדם, כי כשהדם זורם כמו שצריך הוא מחזק כל איבר ואביר ותורם לחיזוק של כל המערכת החיסונית - אפשר על ידי פעילות ספורטיבית מתונה או עיסוי.

4.      כשהיחלשות המערכת החיסונית נובעת ממתחים נפשיים ומלחצים בעבודה או בכל תחום אחר- טיפולים אלטרנטיביים כמו שיאצו, רפלקסולוגיה ורייקי שיקלו על המתחים, ישפרו באופן עקיף את תפקוד המערכת.

שימו לב! דיאטה רצחנית או פעילות ספורטיבית ממושכת ומאומצת עלולות לפגוע במערכת החיסונית

.

אם נשמור על המערכת החיסונית שלנו חזקה ובריאה, נחזק גם את המערכות הנוספות בגוף- מערכת העצבים, העיכול, המים והדם – וככל שיותר מערכות בגוף שלנו תהיינה חזקות ופעילות- כך נוכל להתמודד טוב יותר עם מחלות, מתחים ואפילו עם עונות מעבר...

 

רוצים לדעת עוד?

מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון 0549707191

 

באהבה,

מרינה טיורין