054-9707140

הרוצח השקט
 יתר לחץ דם כאבים גב שרירים ראש

 

הוא מגיע בשקט, מתגנב פנימה, בלי שום סימן או קול שירמוז לנו שהוא כבר כאן...

נשמע לכם קצת דרמטי?

זהו, שלא.

 

לא לחינם נקרא לחץ דם גבוה "הרוצח השקט", קשה מאוד להבחין בו אם לא בודקים. ובינתיים הוא מסוגל לגרום לפגיעות באיברים חיוניים, פוגע בכלי הדם, מגדיל מאוד את הסיכוי לאי ספיקת כליות ואפילו מסוגל לגרום לנו לשבץ מוחי!

 

 

לפי הסטטיסטיקה כ 15% מהאוכלוסייה סובלים מלחץ דם גבוה, זה מספר די גבוה וכדאי לוודא שאנחנו לא נמצאים בין האחוזים הללו.

 

 

אז איך אפשר לבדוק אם אנחנו סובלים מלחץ דם גבוה ומה בעצם אומרות לנו תוצאות הבדיקה:

לחץ דם נורמלי הוא 80:120 ,את זה רובנו יודעים.

אבל מה אומרים המספרים הללו?

120 שייך ללחץ בעורקים בזמן שהלב שלנו פועם.

80 מראה לנו את הלחץ בעורקים בין פעימה לפעימה.

אם מדדתם לחץ דם והתוצאה היא בין 90 ל104 במספרים הנמוכים ובין 140 ל160 בגבוהים – אתם יכולים להיות רגועים יחסית, זה עדיין לא נחשב לחץ דם גבוה, אבל כדי שהוא לא יטפס יותר, כדאי לעשות כמה דברים, בהמשך נדבר עליהם.

 

לפני שאתם מודדים לחץ דם, שימו לב:

yes       אל תמדדו לחץ דם מיד אחרי פעילות גופנית- יש לה נטיה להעלות אותו.

מדדתם לחץ דם והתוצאה קצת גבוהה? נסו לנוח מעט ולמדוד שוב, מנוחה מורידה את לחץ הדם.

yes       זכרו – בשעות הבוקר לחץ הדם יהיה גבוה יותר יחסית לשעות הערב, בזמן שינה לחץ הדם יהיה הנמוך ביותר.

yes        אם אתם מרוגשים, מבוהלים או מפוחדים – לחץ הדם יעלה. ברגע שתרגעו - הוא ירד שוב.

 

 

 

אז מה גורם ללחץ הדם שלנו לעלות:

frown       פעימות לב חזקות שמזרימות כמות דם גדולה מדי אל העורקים.

frown        עורקים שנעשים גמישים פחות ולא מסוגלים להתרחב כשהדם זורם בהם.

frown        פגיעה בכליות שמקשה עליהן לסלק מלחים ונוזלים מהגוף וגורמת לעודף בהם במערכת הדם שלנו.

frown        שגרת חיים לא בריאה – חוסר פעילות גופנית, עליה במשקל, צריכת אלכוהול.
 

frown        שימו לב! גם צריכה מופרזת של מלח תזרז נטיות גנטיות לעליה בלחץ הדם.

frown        לחץ, מתח, חרדה- אם בעבודה או בבית. חיים בסטרס הם מצע נהדר להתפתחות של יתר לחץ דם.

frown       תסמונת החלוק הלבן- מכירים?
אנשים שלחץ הדם שלהם נורמאלי לחלוטין. עד שהם נתקלים ברופא או באחות. החשש והחרדה מעלים להם את לחץ הדם. לתופעה הו כדאי לשים לב ואפילו לנסות למדוד לחץ דם במסגרת ביתית ורגועה כדי למנוע נטילת תרופות מיותרות שעלולות גם להזיק.

 

איך מאבחנים יתר לחץ דם?

קשה מאוד להבחין בסימפטומים של לחץ דם גבוה, אבל בכל את- אם אתם סובלים מכאבי ראש, סחרחורות, ראיה מטושטשת ועייפות – כדאי שתיבדקו. גם הפרעות בקצב הלב מהוות סימן אבל לרובנו קשה להבחין בהן.
 

דרך מעניינת לבדוק סימנים ללחץ דם גבוה-
גשו לרופא עיניים מנוסה, הוא יוכל להבחין בשינויים בכלי הדם הקטנים הנמצאים על רשתית העין שינויים שעלולים להצביע על יתר לחץ דם.

 

אז מה כדאי לעשות כדי להוריד לחץ דם גבוה ואפילו למנוע אותו?

heart       סובלים ממשקל יתר? זה הזמן לוותר על העודפים.

heart       הפסיקו לעשן – מכל הסיבות שבעולם וגם מהסיבה הזו.

heart        נסו לצמצם צריכת אלכוהול ל"אירועים חברתיים" (שכוללים יותר מאדם אחד או שניים ;) )

heart       אוהבים מלוח? הגיוני, אבל לא בריא. הצריכה היומית המומלצת היא 6 גרם מלח ליום (אפשר גם פחות)

heart        הכולסטרול בדם אוהב מאוד את השמן בארוחות מטוגנות או בפאסט פוד – נסו למצוא תחליפים שמנים פחות (אבל אל תיקחו בשום פנים ואופן תחליפים של חמאה או חמאה קלה, יש בהם חומרים אחרים מאוד מזיקים לגוף).

heart       קפה, קולה, או כל דבר עם קפאין – החליפו בתה צמחים.

heart        כדאי לנסות להוסיף לתפריט ויטמין C וויטימן E וגם שמן דגים (אף פעם זה לא היה טעים אבל תמיד בריא)

heart        נסו לשלב בארוחות שלכם וביניהן פירות וירקות.

heart        אכלו שום – מסריח אבל יעיל במיוחד, ואם לא ללעוס אותו, רק לקצץ ולבלוע, אז לא יסריח מהפה.

heart        הכניסו לשגרת היום שלכם פעילות גופנית, אפילו הליכה תעשה את העבודה.

heart       דיקור סיני- יעיל גם במישור הפיזי- משפר את זרימת הדם, וגם במישור הנפשי – מרגיע ומאזן.

heart        הידעתם? מחקרים הוכיחו שאנשים דתיים יותר – סובלים פחות מיתר לחץ דם מאנשים שאינם מאמינים...
נקודה למחשבה...

 

 

למדריך החינמי להורדת לחץ דם לילחוץ כאן

 

ליעוץ אפשר ליצור קשר בטלפון 0549707191